Hoe maak ik een klantenaccount aan?

Door het formulier hier in te vullen.

Een bevestigingsmail wordt verzonden met een login om toegang te krijgen tot de webshop en u wordt uitgenodigd om uw klantprofiel aan te vullen. De commerciële afdeling zal contact met u opnemen om uw behoeften (producten, logistiek...) verder af te stemmen, uw account te activeren en u te voorzien van de verschillende interne procedures.

Hoe plaats ik een bestelling?

Er zijn twee opties om uw bestelling te plaatsen:

  1. Via de website www.vajradelibio.be

  2. Indien nodig, via e-mail naar commandes@vajra.bio (voor droge producten) en/of info@delibio.be (voor verse producten) in Excel-formaat, met vermelding van de referenties en hoeveelheden van de gewenste producten.

Kan ik artikelen toevoegen nadat mijn bestelling is verzonden?

Als uw winkelmandje is afgerond, moet u een nieuw winkelmandje aanmaken en uw aanvullende bestelling via de website indienen tot 11.00 uur de dag voor uw leveringsdag, mits uw bestelling geen producten bevat die vooraf besteld moeten worden (specifiek voor verse producten van Delibio).

Welke leveringsmethoden zijn er?

Afhankelijk van de locatie, de transportwijze en de gekozen producten zoeken wij de beste oplossing om uw bestelling te leveren via onze chauffeurs, externe transporteurs of per pakket (specifiek voor droge producten van Vajra).

Wat is het gratis leveringsbedrag en welke leveringskosten zijn van toepassing als dit bedrag niet wordt bereikt?

  1. Voor droge producten van Vajra

Transportkosten kunnen van toepassing zijn als het gratis leveringsbedrag niet wordt bereikt. Deze kosten worden jaarlijks herzien op basis van de transportkosten.

België / Luxemburg - Pakketten - 30kg (exclusief breekbare producten):
Gratis levering vanaf €170.
Voor bestellingen onder €170 worden transportkosten van €4,50 aangerekend.
Voor bestellingen onder €85 worden transportkosten van €8,50 aangerekend.

België / Luxemburg - Pallets:
Gratis levering vanaf €450.
Voor bestellingen onder €450 worden transportkosten van €20 aangerekend.
Voor bestellingen onder €225 worden transportkosten van €35 aangerekend.

Nederland en Frankrijk - op aanvraag

  1. Voor verse producten van Delibio

België
Gratis levering vanaf €300 (€450 indien geleverd door een externe transporteur).
Voor bestellingen tussen €250 en €300 worden transportkosten van €15 aangerekend.

  1. Voor gezamenlijke leveringen (Vajra en Delibio)

Een gezamenlijke gratis levering geldt vanaf €450, uitsluitend voor klanten die in een gezamenlijke route passen.

Wat zijn de levertijden in België?

Levering binnen J+1. Bestellingen moeten worden geplaatst voor 11.00 uur op de dag voorafgaand aan de afgesproken leveringsdag. Er gelden specifieke tijden voor pre-order producten (ultraverse producten) bij Delibio. Deze zijn terug te vinden in de sectie 'Interne procedures' > 'Pre-order' in de nuttige documenten van uw klantenaccount.

De levertijd voor een eerste bestelling of na feestdagen kan langer zijn om organisatorische redenen.
Voor bestellingen per pakket geldt een levertijd van J+2.

Wat gebeurt er als ik niet aanwezig ben bij de levering?

Wij vragen u om ons vooraf uw openingsuren door te geven.
Indien onze chauffeur een tweede keer moet langskomen, worden extra leveringskosten in rekening gebracht.

Kan ik mijn bestelling afhalen in uw magazijn?

  1. Voor droge producten van Vajra
    Afhaling is mogelijk tussen 08:30 en 12:30, tussen 13:15 en 16:30, of op afspraak op werkdagen. In dit geval is gratis levering niet van toepassing.

  2. Voor verse producten van Delibio
    Indien u niet aan het gratis leveringsbedrag voldoet, is afhaling mogelijk vanaf een bestelling van €150. Afhaling kan op dinsdag of woensdag van 08:30 tot 15:00 en op vrijdag van 08:30 tot 12:00.

Wat zijn de betalingsvoorwaarden?

De betaling van de eerste drie bestellingen moet worden voldaan voor levering. Daarna dient de betaling te geschieden binnen 30 dagen na factuurdatum (via bankoverschrijving of domiciliëring).

Hoe kan ik vooraf op de hoogte worden gebracht van ontbrekende producten in mijn levering?

Indien een product ontbreekt door bijvoorbeeld een voorraadtekort, kunnen wij u op verzoek een e-mail sturen met de ontbrekende producten.

Deze producten worden niet automatisch aan uw volgende bestelling toegevoegd. U kunt zelf beslissen of u ze opnieuw bestelt.

Hoe dien ik een klacht in?

  1. Voor droge producten van Vajra
    Klachten kunnen per e-mail worden ingediend via sav@vajra.bio met vermelding van de reden van de klacht, uw klantcode, productcode, batchnummer, een foto (bij kwaliteitsproblemen) en uw factuurnummer.

  2. Voor verse producten van Delibio
    Om uw klacht in behandeling te nemen, dient u onderstaande termijnen en informatie te respecteren en te sturen naar reclamation@delibio.be:

 

Timing

Vereiste informatie

Breuk / ontbrekend product / verkeerd product 

Binnen 24 uur na ontvangst (bij voorkeur telefonisch bij ultraverse producten)

Lotnummer / THT / foto / gewicht (indien van toepassing)

Kwaliteit 

Voor de THT-datum van het product
 

Lotnummer / THT / foto / gewicht (indien van toepassing)

Indien uw klacht wordt geaccepteerd en een retour noodzakelijk is, ontvangt u per e-mail een retourbon. Print deze, onderteken en plak deze op de betreffende goederen. Delibio neemt de retour mee bij de volgende levering.

 

Hoe retourneer ik statiegeldflessen en goederen?

Statiegeldflessen en retourgoederen moeten aan de chauffeur worden overhandigd of duidelijk zichtbaar op de retourlocatie worden geplaatst. Retourgoederen moeten altijd aan het kantoor worden gemeld, waar een retourbon wordt aangemaakt. Zonder retourbon neemt de chauffeur de goederen niet mee.

Bij grote hoeveelheden statiegeldflessen moet de pallet gefilmd worden.

Wanneer word ik terugbetaald voor mijn statiegeld producten?

Statiegeldflessen worden verrekend op de factuur van de levering of via een creditnota.

Heeft u een specifieke vraag voor een van onze diensten? Hier zijn de contactgegevens:

  1. Voor droge producten van Vajra

Onze hele ploeg staat tot uw beschikking van maandag tot vrijdag van 08:45 tot 16:30 voor alle vragen:

Wij zijn telefonisch bereikbaar op 02 731 05 22.

  1. Voor verse producten van Delibio

Ons team is bereikbaar van maandag tot donderdag van 08:30 tot 16:30 en vrijdag van 08:30 tot 14:30:

Wij zijn telefonisch bereikbaar op 067 34 15 59.