Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

U kan kiezen tussen twee opties:

1- De bestellingen kunnen geplaatst worden via mail bestellingen@vajra.be
d.m.v. een Excel bestand
waarin o.a. de codes van de bestelde producten worden vermeld.

2- Via onze website www.vajra.be/nl ; waar bestellingen kunnen worden geplaatst, uw account

kan worden beheerd en contact kan worden opgenomen met het Vajra team.

Hoe kan ik mijn login en paswoord verkrijgen? 

Door zich in te schrijven via https://www.vajra.be/inscription.

Wat zijn de leveringstermijnen?

Omwille van logistieke en organisatorische redenen, kunnen wij soms een levertermijn hebben van 8
tot 15 dagen tussen uw eerste bestelling en eerste levering.

Vanaf de tweede levering (en de daaropvolgende leveringen), eens dat de leveringsronde georganiseerd is, vragen wij u 24u tot 48u de tijd voor het verwerken en het klaarmaken van uw bestelling. Bijvoorbeeld, als uw leveringsdag de dinsdag is, dienen wij uw bestelling ten laatste maandag om 11u te verkrijgen.

Wat zijn de leveringsmethodes?

Dit hangt af van de plaats waar we moeten leveren, het transport en de keuze van de producten. Wij

doen er steeds alles aan om de beste oplossing te vinden voor uw levering, dit via ons eigen transportnetwerk (BE), externe leveringsdiensten of via pakjesleveringen.

Wat is het franco-bedrag voor een bestelling?

De franco varieert tussen 170€ en 1.000€, afhankelijk van de bestemming en het gewicht van uw bestelling en de leveringsmethode. Neem contact op met onze klantenservice om uw franco te achterhalen.

Wanneer de franco niet wordt behaald, worden de leveringskosten aangerekend.

Wat zijn de leveringskosten bij onvoldoende franco levering?

In het geval van meerdere pakketten of pallets kunnen bijkomende transportkosten in rekening worden gebracht. Deze vervoerkosten worden elk jaar opnieuw berekend aan de hand van de vervoerskosten.

België / Luxemburg - Verpakkingen met een gewicht van minder dan 30kg (exclusief kwetsbare producten)
Franco minder dan 170€, transportkosten 4,5€ gefactureerd.
Franco minder dan 85€, transportkosten 8,5€ gefactureerd.

België / Luxemburg  - Pallets
Franco minder dan 450€, transportkosten 20€ gefactureerd.
Franco minder dan 250€, transportkosten 35€ gefactureerd.

Nederland - pakket van minder dan 30kg (exclusief kwetsbare producten)

Franco minder dan 300€, transportkosten 7€ gefactureerd.
Franco minder dan 150€, transportkosten 13€ gefactureerd.

Nederland - Pallets: op aanvraag

Frankrijk - pakjes en pallets: op aanvraag.

Kan ik producten toevoegen als mijn bestelling al geplaatst is?

U kunt producten toevoegen aan uw bestelling tot 12u30 de dag voor uw leveringsdag, op voorwaarde dat uw bestelling nog niet is afgerond.

Wat is mijn leveringsdag ?

Levering tussen 24u en 48u na ontvangst van uw bestelling en volgens het leveringsschema (ronde).

Deze termijnen kunnen langer zijn voor Frankrijk en ook tijdens uitzonderlijke perioden (Kerstmis,
zomervakantie, enz.).
De rondes worden samengesteld op basis van uw leveringsadres. U ontvangt hiervan een schema.

Onderaan elke factuur vindt u een gepersonaliseerde URL waarmee u uw leveringsdagen kunt bekijken.

Wat gebeurt er als ik er niet ben op het moment van de levering?

Wanneer we een tweede keer dienen langs te komen, worden de leveringskosten aangerekend.

Hou ons op de hoogte van uw openingsuren.

Kan men producten per stuk aankopen?

Het is mogelijk om bepaalde artikelen per stuk aan te kopen om ze te kunnen testen, of om een

speciale bestelling uit te voeren. Er wordt hiervoor een meerprijs van 2% van de kostprijs aangerekend.

Wat zijn de
betalingstermijnen?

De betaling van de eerste bestelling moet worden voldaan voor de levering. Daarna dient betaling te

gebeuren binnen 30 dagen na factuurdatum.

Bij betaling binnen de 8 dagen per overschrijving, krijgt u een korting van 2% op bestellingen boven de 500€ excl. btw.

Betalingswijzen:

1- Overschrijving of domiciliëring binnen de 8 dagen (met korting en minimumbedrag van 500€
excl. btw).
2- Overschrijving of domiciliëren binnen de 30 dagen na factuurdatum.
3- Cash (indien de levering gebeurt met de vrachtwagen van Vajra of wanneer
u de levering
zelf komt afhalen bij ons)
.

Kan ik mijn bestelling bij jullie komen afhalen?

U kunt uw bestelling afhalen in Overijse tussen 9u00 en 12u00 en tussen 13u30 en 16u30 of op

afspraak. In dat geval is de franco niet van toepassing.

Hoe kan ik een klacht omtrent een bestelling indienen?

Elke klacht kan telefonisch of per e-mail worden ingediend via bestellingen@vajra.bio onder

vermelding van de reden, uw klantnummer, de productcode en uw factuurnummer

Hoe kan ik een account openen?

U kan u inschrijven op https://www.vajra.be/inscription. Hier dient u alle informatie in te vullen (uw activiteit, de gegevens van uw bedrijf/winkel etc) en daarna zullen we u met veel plezier verder helpen.

Hoe kan ik mijn leeggoed en retours terugbrengen of laten terugbrengen?

De retourgoederen moeten aan de bezorger worden meegegeven of dienen geplaatst te worden op

de afgesproken locatie van de retourgoederen, dit zodat de chauffeur ze kan terugnemen.
Retourzendingen dienen steeds gemeld te worden aan het kantoor, zodat er een retour bon kan
opgemaakt worden.
Bij gebrek aan een retourbon zal de bezorger de goederen niet terugnemen.

Wanneer word ik vergoed voor mijn retours?

De retours worden verrekend/terugbetaald op de volgende factuur, tenzij u uitdrukkelijk een creditnota aanvraagt.